Alla inlägg under maj 2013

Av 70-Talisten P - 31 maj 2013 09:20

Vad är det som händer?


Här om veckan nakendans med ögonkontakt med grannen...


Idag, sitter i godanro och gör det jag ska på jobbet toa. Då plötsligt dörren öppnas.


Hallå??


Hade glömt låsa. Vad fan, hur ofta händer det? Som jag trodde tills nyss aldrig!!


Utanför står en kvinnlig kollega, hon blev nog lika chockad som mig. Snabbt stängd dörr...


Lätt pinsamt gå förbi henne efteråt. Men ja hon fnissade lite. Jag lite mindre.

Av 70-Talisten P - 31 maj 2013 08:05

Uppe med tuppen idag!


Gymmet INNAN jobbet!


Det var skönt komma igång! Men samtidigt tungt!


Nu fredag! Känns som en FLEXfredag! Max kvar på kontoret till 15.00 idag!


Imorgon ska jag gå på Kiss, så sjukt coolt! Mina hjältar från barndomen!

Av 70-Talisten P - 30 maj 2013 14:56

Här om veckan, gjorde jag. Eller det var inte så mycket det jag gjorde som det jag råkade ut för medans jag gjorde det jag gjorde som är grejen.


Jag hade duschat. Jag lallade runt hemma. Naken. Lyssnade på musik dansade lite. Eller om det var orytmiska spasmer. Oklart.


Men mitt i mina anfall (dans) i all min nakenhet.


Tittar jag upp och ut genom fönstret, där jag möts av. Eller möts av. Jag kikar rakt in i ögonen på min kvinnliga granne som kikar in genom mitt fönster.


Ridå!


På riktigt. Det var, jag vet inte ens hur jag ska förklara känslan. men tänk er att er ryggmärg fryser till is på en sekund samtidgt som alla jobba, pinsamma och läskiga saker ni varit med om spelas upp samtidigt. Den känslan.


Ja, hon är snygg.

Ja, hon är väldigt snygg.

Ja, hon är i min ålder.


Någon dag senare i lokala affären.


-Nej men är det inte dansaren.


Ja det var hon

Ja hon log väldigt stort då hon sa det.

Ja det var lite små jobbigt.


Så nu måste jag flytta, alternativt röra mig utomhus på tider då ingen annan gör det.


Av 70-Talisten P - 30 maj 2013 14:38

Nu ska jag gnälla och klaga lite!


På andra bloggare.


Utan att på något sätt påstå min blogg ser bra ut eller är den roligaste att läsa. Men jag som en vanlig Svensson som kan tycka det är kul kika in en blogg då och då och läsa.


Men!


Eller vänta.


MEN!!!


Att inte välja att ha texten från vänster till höger, använda en miljard smileys, köra blandat fet, kursiv och vanlig text, ha något jätte konstigt typsnitt. Det gör att jag inte ens börjar läsa. När hornhinnan hoppar ur led av att sidan laddas. Det är dåligt om man vill någon ska stanna och läsa. Tycker jag.


Lägg fokus på att skriva intressanta saker istället. Eller?


Ett enkelt typsnitt, ingen blandning av fet, kursvi och vanlig skrift. Samt skippa alla ikoner och uttryckssymboler som bara får textraderna att bli ojämna... Vad är det vi läser mest? Bökker. Kika hur en bok är uppbygd och fundera på varför...


Enkelt är bra! Tycker jag!

Av 70-Talisten P - 30 maj 2013 07:51

Att vakna 04.36 och inte kunna somna om?!


Vad händer med mig? Är jag gammal nu? Ska jag gå upp och gå ned och sätta mig utanför posten med dom andra pensionärerna? Just ja posten finns ju inte längre. Var sitter pensionärerna nu för tiden? Utanför Ica Maxi eller?


Jag minns när jag i min ungdom, jo jag minns fortfarande min ungdom! Men i alla fall, jag sommarjobbade på just posten. Som brevbärare och pensionärerna samlades ju utanför posten, ja där man hämtade ut pengar osv vid sju - åtta på mornarna. Dom öppnade tio. Så dom satt utanför och snackade i tre timmar...


Posten, samlingsplatsen! Måste vara hårt för dom att den inte finns längre!


Efter träning måndag och tisdag är jag också härligt stel i kroppen med tillhörande träningsvärk. Träningsvärk kan ju dock vara en av dom enda värkarna som är skön! Det är liksom betalningen och kvittot på att jag gjort något bra på gymmet! Bra!


Sol idag, även om min iPhone säger det ska vara regn? Just nu enligt väderappen 50% chans för regn. Här är det KLARBLÅ himmel! Hoppas den fortsätter ha fel!!! Jag vill ha sol och lättklädda kvinnor! Det är väl en av världens bästa kombinationer i alla fall! Eller?

Av 70-Talisten P - 29 maj 2013 19:10

Hemma efter jobbet!


Frustrationen?


Samma som tidigare! Suck!


Sitter och glor på tv och käkar lite kyckling med grönsaker! Ni vet den där strandformen som helst inte ska vara rund... Men det är på rätt väg. -5 kilo sista tre veckorna så med fortsatt fokus på träning och mat så ska jag nog kunna gå i mina badbyxor utan att skämmas!


Kanske får satsa på ett par små tajta speedos? String? Nja nej kanske inte ändå!


På tal om string. För några år sedan i Egypten såg jag en tysk gubbe på stranden kanske 45+ någonstans. I just små fina tajta stringbadbyxor. Som låg på mage på solstolen. Med benen utanför på varsin sida... Tack för insikten liksom! Inte okey någonstans! Jag tror jag fick gråstarr och repor på hornhinnan av synen... String på killar är liksom inte helt okey!


Jag ser att hela tre stycken kikat in hos mig! :)

Av 70-Talisten P - 29 maj 2013 16:51

Vad är det med vädret?


Fan vill ha värme och sol! Kunna sitta ute på lunchen! kunna ha t-shirt på mig ute!


Börjar ju bli orolig efter förra sommaren, ska det bli samma skit igen?


Kanske lite tidigt börja klaga redan, men det har inte varit många varma dagar minsann! Inte okey!


Kanske är bra i och för sig, har en del timmar kvar på gymmet innan jag är i någon slags form för stranden! Eller i alla fall för att kunna känna mig bekväm då jag är på stranden. Om jag inte ska vara där nattetid förstås. Men det verkar ju rätt trist!


Hm, mina första inlägg här. Mycket positiv inställning och läsning som höjer stämningen och humöret minsann! Bra jobbat av mig!

Av 70-Talisten P - 29 maj 2013 16:26


Jag känner dock en frustration!


Varför? För lite sex!


Jag vet inte med er, men jag kan bli riktigt frustrerad över brist på sex. Det är fan inte kul alls!


Var borta med jobbet i veckan. Fick kontakt med en tjej över nätet, på facebook. Det började med lite chatt och inget konstigt. Det var relaterat till jobbet. Men spårade snabbt ut och blev sexuellt. Jag vet inte ens hur vi hamnade där? Sjukt egentligen. En total främling, och rätt var det var var det extremt sexuellt med detaljer och hela kittet...


Insåg att vi tände på samma saker, och då inte bara vanlig ligga i missionären. Utan ni vet även dom där fantasierna ni inte berättar för någon... Allt liksom kom på en gång och jag berättade saker jag aldrig berättat förr...


Underligt?


Men det är väl så det blir med frustration?! Plötsligt släpper allt. Eller?


Har ni någon som vet om alla era fantasier?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards